הסתדרות המורים חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם ארגון המנהלים התיכוניים המחודש של אוקראינה

מאמר
קשרים בינלאומיים
. . .
מחבר:מנהל מערכת
11:07 31/10/2017

אוקריאנה
שיא הארגון, מר ירוסלב טוריאנסקי, ביקר בישראל בחודש מרץ האחרון בחברת למעלה מ-20 נציגי הארגון. בפגישה שהתקיימה בהסתדרות המורים בתיווכו וביוזמתו של ד"ר אלכס שניידר, הביעו האורחים בפני הגב' יפה בן-דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, את רצונם העז בשיתוף פעולה חינוכי עימנו, לאור התרשמותם העמוקה ממערכת החינוך בישראל ורצונם ללמוד כל הניתן כדי לקדם את החינוך באוקראינה.

ההסכם לשיתוף פעולה, שנכנס לתוקפו במעמד החתימה ותוקפו ל-5 שנים, נוסח בידי ד"ר אלכס שניידר וציפי דביר, הממונה על הקשרים הבינלאומיים ובשיתוף משרד החוץ שליווה את המהלך כולו. ההסכם נוסח לאור "הסכם בדבר שיתוף פעולה בתחומי התרבות והחינוך בין ממשלת ישראל לממשלת אוקראינה" שנחתם בירושלים ב-12 לינואר 1993 ו"הסכם בדבר שיתוף פעולה בתחום החינוך בין ממשלת ישראל לבין קבינט השרים של אוקראינה" שנחתם ונכנס לתוקפו בירושלים, ב-9 באפריל 2000. נוסח ההסכם מצ"ב.

 ממשלת אוקראינה החליטה על רפורמה מטעמה במערכת החינוך אשר תחל לפעול באחד בינואר 2018. בימים אלה נערכים בארגון המנהלים RGU להתמודדות עם רפורמה זו ומאמינים כי להסתדרות המורים הכלים, הניסיון והתובנות לסייע להם בתהליך לא פשוט זה, המעורר חשש רב.

 

הסכם שיתוף פעולה עם ארגון המנהלים התיכוניים המחודש של אוקריאנה

דילוג לתוכן