תוכן עניינים
הצטרפות לאופק חדש
קידום בדרגות
התפתחות מקצועית
גמולי תפקיד
מבנה שבוע עבודה ושעות עבודה
מנהלים וסגני מנהלים ראשונים
גננות
חינוך מיוחד
יועצים חינוכיים
מורי של"ח
מדריכים
הצטרפות לאופק חדש
מתמחה בהוראה העובד שליש משרה לפחות, יועסק אך ורק בתנאי "אופק חדש" גם אם המתמחה מלמד במוסד שלא נכלל ב"אופק חדש".
מורה חדש (לפי הגדרת משרד החינוך) בבית ספר בחינוך הרגיל – העובד 50% משרה לפחות ,
ובחינוך המיוחד – העובד שליש משרה לפחות, מצטרף באופן אוטומטי ל"אופק חדש" גם אם המורה מלמד במוסד שלא נכלל ב"אופק חדש".
מורה קיים אקדמאי (לפי הגדרת משרד החינוך) מצטרף ל"אופק חדש" אם הוא מלמד לפחות שליש משרה במוסד אשר נכלל ב"אופק חדש".
מורה קיים לא אקדמאי עם ותק לשכר של עד 27 שנים (כולל) מצטרף ל"אופק חדש" אם הוא מלמד לפחות שליש משרה במוסד אשר נכלל באופק חדש ומתחייב להשלמת תואר ראשון תוך ארבע שנים ממועד הצטרפותו לאופק חדש (סעיף 51 א')
מורה קיים לא אקדמאי עם ותק לשכר של 28 שנים ומעלה מצטרף ל"אופק חדש" אם הוא מלמד לפחות שליש משרה במוסד אשר נכלל ב"אופק חדש", ללא התניה של השלמת תואר ראשון (סעיף 51 ב').
קידום בדרגות
התנאים לקידום לדרגות 2 – 3 (מורים אקדמאים)
התנאים לקידום לדרגות 2 – 3 הם: השלמת פז"ן (פרק זמן נדרש) של 30 חודשים, 120 שעות לפיתוח מקצועי והערכה מעצבת.
התנאים לקידום בחצי דרגה (למורים אשר שובצו בדרגות ביניים) הם: השלמת פז"ן של 15 חודשים ו-60 שעות לפיתוח מקצועי והערכה מעצבת .
התנאים לקידום לדרגות 4 – 6 (מורים אקדמאים)
התנאים לקידום לדרגות 4 – 6 הם: השלמת פז"ן (פרק זמן נדרש) של 36 חודשים , 180 שעות לפיתוח מקצועי והערכה מעצבת .
התנאים לקידום בחצי דרגה (למורים אשר שובצו בדרגות ביניים) הם: השלמת פז"ן של 18 חודשים ו-90 שעות לפיתוח מקצועי והערכה מעצבת.
התנאים לקידום לדרגות 7 – 9 (מורים אקדמאים)
התנאים לקידום לדרגות 7 – 9 הם: השלמת פז"ן (פרק זמן נדרש) של 48 חודשים , 210 שעות לפיתוח מקצועי והערכה מעצבת .
התנאים לקידום בחצי דרגה למורה שנמצא בדרגת ביניים ( 6.5, 7.5, 8.5) הם: השלמת פז"ן של 24 חודשים , 105 שעות לפיתוח מקצועי (120 שעות בקורס של 60/30 שעות מתוכן 15 שעות נצברות לדרגה הבאה) והערכה מעצבת .
מדרגה | פז"ן (חודשים) | שפ"מ (שעות) |
1 | 30 | 120 |
1+ | 15 | 60 |
2 | 30 | 120 |
2+ | 15 | 60 |
3 | 36 | 180 |
3+ | 18 | 90 |
4 | 36 | 180 |
4+ | 18 | 90 |
5 | 36 | 180 |
5+ | 18 | 90 |
6 | 48 | 210 |
6+ | 24 | 105 |
7 | 48 | 210 |
7+ | 24 | 105 |
8 | 48 | 210 |
8+ | 24 | 105 |
קידום בדרגות של עובד הוראה בעל תואר אקדמי וללא תעודת הוראה או תעודת הסמכה להוראה
עובד הוראה בעל תואר אקדמי וללא תעודת הוראה או תעודת הסמכה להוראה, שצורף להעסקה על פי תנאי אופק חדש, בעל ותק להוראה הנמוך מ-25 שנים, לא יכול להתקדם בדרגות עד שיהיה זכאי לתעודת הוראה או להסמכה להוראה.
עובד הוראה קיים אשר המציא את האישורים על קבלת זכאות לתעודת הוראה – יהיה זכא י לקידום בדרגות ותקופת הפז"ן והשפ"מ, שיוכרו לצורך קידום בדרגה, יחלו ממועד ההעסקה של עובד ההוראה ברפורמה ויאפשרו קידום אחד בלבד.
60 שעות מתוך לימודי תעודת ההוראה יוכרו לשעות לפיתוח מקצועי.
עובד הוראה אקדמאי לא מוסמך (שאין לו תעודת הוראה או הסמכה להוראה) שצורף להעסקה על פי תנאי אופק חדש, בעל ותק בהוראה של 25 שנים ומעלה לא נדרש להשלמת הסמכה להוראה לצורך קידום בדרגות.
קידום בדרגות של עובדים פרא-רפואיים
החל מתשע"ה הלימודים של עובדים פרא-רפואיים לתעודת התאמה להוראה מתקיימים בשנה השנייה לעבודה. לימודים אלו מוכרים ל-60 שעות לאחר קבלת תעודת ההתאמה להוראה. כמו כן ניתן לקבל הכרה ב-60 שעות אשר נלמדו במהלך השנתיים הראשונות.
קידום בדרגות של מורים לא אקדמאים
עובד הוראה שאינו אקדמאי בעל ותק לשכר של עד 27 שנים (כולל), נדרש לחתום על טופס התחייבות להשלמת תואר ראשון (סעיף 51 א' להסכם) כדי להצטרף ל"אופק חדש". המורה יקודם רק לאחר שימציא לפקיד כוח אדם בהוראה אישור על סיום לימודיו האקדמיים והשלמת תואר ראשון.
עובד הוראה שאינו אקדמאי, בעל ותק לשכר של 28 שנים ומעלה (אשר לא יילמד לתואר אקדמי), צריך להשלים פז"ן של ארבע שנים באופק חדש ו-300 שעות לימוד לפיתוח מקצועי (לפי המתווה לדרגות 2 – 6). על מנת להתקדם לדרגות 7 – 9 נדרשת גם הערכה מעצבת של המנהל .
התנאים לקידום בחצי דרגה (למורים אשר שובצו בדרגות ביניים) הם : השלמת פז"ן של שנתיים ו-150 שעות לימוד לפיתוח מקצועי (לפי המתווה לדרגות 2 – 6) והערכה מעצבת של המנהל.
קידום בדרגות של סגני מנהלים ראשונים ומנהלים – אקדמאים
הקידום בדרגות של סגני מנהלים ראשונים ומנהלים מותנה בתואר אקדמי ובתעודת הוראה/ הסמכה להוראה.
סגני מנהלים ראשונים ומנהלים יקודמו לדרגות ב' – ד' לאחר השלמת פז"ן (פרק זמן נדרש) של שלוש שנים בדרגה הקודמת, 210 שעות לימוד לפיתוח מקצועי במתווה של הסגנים/ מנהלים ותוצאות הערכה חיוביות.
התנאים לקידום בחצי דרגה (לסגני מנהלים ראשונים/מנהלים אשר שובצו בדרגות ביניים) הם: השלמת פז"ן של שנה וחצי ו-100 שעות לימוד לפיתוח מקצועי במתווה של הסגנים/ מנהלים ותוצאות הערכה חיוביות.
קידום בדרגות של סגני מנהלים ראשונים ומנהלים – לא אקדמאים
מנהל או סגן מנהל ראשון שאינו אקדמאי, בעל ותק של עד 27 שנים (כולל), שמועסק בבית ספר בו יושמה הרפורמה מחוייב לחתום על טופס התחייבות להשלמת השכלתו האקדמית, אם ברצונו להמשיך ולהחזיק בתפקידו בבית הספר.
מנהל או סגן מנהל ראשון שאינו אקדמאי, בעל ותק לשכר של 28 שנים ומעלה יידרש לעבור להעסקה על פי מבנה ההעסקה של "אופק חדש".
התנאים לקידום בדרגות לסגן שאינו אקדמאי עם ותק לשכר של 28 שנים ומעלה (אשר לא יילמד לתואר אקדמאי) הם: פז"ן של 4 שנים, 320 שעות לימוד לפיתוח מקצועי ותוצאות הערכה חיובית.
התפתחות מקצועית
מורים אקדמאים – התפתחות מקצועית לדרגות 2 – 3
מורה אקדמאי ילמד 120 שעות מתוך המתווה לפיתוח מקצועי לצורך קידום לדרגות 2 – 3.
מורים אקדמאים – התפתחות מקצועית לדרגות 4 – 6
מורה אקדמאי ילמד 180 שעות מתוך המתווה לפיתוח מקצועי לצורך קידום לדרגות 4 – 6.
מורים אקדמאים – התפתחות מקצועית לדרגות 7 – 9
מורה אקדמאי ילמד 210 שעות מתוך המתווה לפיתוח מקצועי לצורך קידום לדרגות 7 – 9.
מורים לא-אקדמאים
מורה לא אקדמאי (מוסמך/ בכיר) בכל הדרגות מותק של 28 שנים ומעלה ילמד 300 שעות ב-4 שנים
סגני מנהלים ראשונים
סגן מנהל ראשון ילמד 70 שעות בשנה לפי מתווה הסגנים (בסה"כ 210 שעות בשלוש שנים).
לצורך קידום בדרגה .
להלן הנחיות לפיתוח המקצועי של הסגנים:
על סגני המנהלים ללמוד בהיקף של 40 שעות בקורסים ייעודים לפיתוח מקצועי ובנוסף 30 שעות במקצועות ההוראה ו/או תכנית לפיתוח מקצועי בית ספרי.
סגן מנהל ששובץ בחצי דרגה (א+ ב+, ג+) יהיה זכאי לקידום לדרגה השלמה הקרובה בתנאי שצבר 100 שעות לפיתוח מקצועי (70 שעות בשנה+ 30 שעות בשנה נוספת)
סגן מנהל שאינו בעל תואר אקדמי, ואשר מניין שנות הוותק שלו הוא 28 שנים ויותר, והוא אינו משלים תואר אקדמי, ילמד לצורך קידום מקצועי קורסים בהיקף מצטבר של 360 שעות בארבעים ושמונה חודשי עבודה, כדי לעבור מדרגה לדרגה ולא יותר מ-120 שעות בשנה.
שעות אלו תלמדנה על פי הפרוט בסעיפים שלעיל, ושאר השעות מתוך המתווה המאושר לאופק חדש.
לסגני מנהלים, הלומדים במסגרת "אבני-ראשה" בקורסי הכשרה לניהול, יחושבו 70 שעות לימוד בכל שנה לצורך קידום בדרגה.
סגן מנהל יוכל לבחור בהיקף השעות שירצה ללמוד בכל שנה מתוך סך השעות הנדרשות לקידום. השעות תיבחרנה מהמתווה שמפרסם אגף א' לפיתוח מקצועי וכל זאת בתנאי שילמד בכל שנה 30 שעות נוספות.
מנהלי בתי ספר
מנהל בית ספר ילמד 70 שעות בשנה (בסה"כ 210 שעות בשלוש שנים) לפי מתווה המנהלים לצורך קידום בדרגה.
המנהלים יוכלו לתכנן את היקף לימודיהם מידי שנה, בהתאם לדרגתם, ובתנאי שילמדו בכל שנה 30 שעות לפחות מהתכניות המוצעות למנהלים.
במידה ומנהל למד מעל לנדרש בדרגה, עד 40 שעות תעבורנה לדרגה הבאה, בתנאי שילמד בכל שנה 30 שעות לפחות.
אחת לשלוש שנים מומלץ למנהל/ת להשתתף בהיקף של 30 שעות, בתהליך פיתוח מקצועי בית ספרי או בתחום ההוראה שלו.
מנהלים שילמדו במתכונת זאת ישלימו 10 שעות התנסות מעשית בבית ספרם באישור המפקח הכולל.
מסגרות הלמידה:
"המפקח ומנהליו" בהיקף של 30 שעות – מסגרת חובה. במסגרת זו יילמדו נושאים הקשורים למדיניות המשרד, המחוז, ובהלימה לתכנית האסטרטגית.
תוכניות בחירה מחוזיות בהיקף של 40 שעות – במסגרת זו יילמדו נושאים לבחירה, שהנהלת המחוז החליטה להציב על סדר היום. מידע והרשמה יפורסמו ע"י המפקח/ת על הפיתוח המקצועי במחוז
תוכניות בחירה ארציות בהיקף של 40 שעות:
- תכניות הכנה לתפקיד בהובלת אבני ראשה כגון: מדריכים אישיים ומנהלים מכשירים פרחי ניהול
- תוכניות אשר קיבלו אישור פדגוגי ע"י אבני ראשה כגון: תכניות שמובילות יחידות המטה, או תכנית מפרש
- תכנית "צמרות", בהיקף של 120 שעות בשנה א' ובשנה ב' 70 שעות, המיועדות למנהלים משנתם הרביעית בתפקיד, ומכוונת לסייע למנהלים להתמודד עם אתגרים מורכבים בהובלת שינוי ושיפור בית ספרי (יוכר לגמול 70 שעות בשנה א' ו-40 שעות בשנה ב' בלבד).
גננות
כלל הגננות מחוייבות בפיתוח מקצועי בהיקף של 30 שעות שנתיות במסגרת האשכול במרחב הגיאוגרפי בהובלת הגננת המובילה. חובת השתתפות חלה על כלל הגננות, למעט גננות הלומדות לתואר שני.
גננות מתמחות מחוייבות בהשתתפות במפגשי אשכול בהיקף של 30 שעות שיוכרו לבם לגמול.
גננות מובילות ישתתפו בפיתוח מקצועי בהיקף של 30 שעות שנתיות. השתתפות הגננת המובילה בקורס זה היא חובה, ומטרתו לקדם תהליכי פיתוח מקצועי מועילים, הנותנים מענה וכלים יישומיים לעבודתן באשכולות.
מדריכות ישתתפו בפיתוח מקצועי בהיקף של 30 שעות שנתיות. השתתפות המדריכה בקורס זה היא חובה, ומטרתה לקדם תהליכי פיתוח מקצועי מועילים, הנותנים מענה וכלים יישומיים לעבודתן.
כל גננת רשאית להשתתף בקורסים נוספים של פיתוח מקצועי המתקיימים במרכזי הפסג"ה, בהתאם לבחירת הגננת ובהלימה לצרכיה המקצועיים ובחינתם מול הפיקוח.
גננות המתקדמות לדרגות 2 -3, נדרשות ללמוד 120 שעות לקידום בדרגה.
גננות, המתקדמות לדרגות 4 – 6, נדרשות ללמוד 180 שעות לקידום בדרגה.
גננות המתקדמות לדרגות 7 – 9, נדרשות ללמוד 210 שעות לקידום בדרגה.
המפקחות על גני הילדים במחוזות יתוו את תהליכי הפיתוח המקצועי של הגננות.
המתווה לפיתוח מקצועי של גננות חט"צ יהיה כשל מורות ב"אופק חדש" בתיאום עם מנהל/ת בית הספר והמפקח/ת.
מסגרות לפיתוח מקצועי
המסגרות בהן ניתן ללמוד תוכניות לפיתוח מקצועי, המוכרות לקידום בדרגה :
- מרכזי פיתוח סגלי הוראה של משרד החינוך (פסג"ה).
- מרכזים ארציים של משרד החינוך – שלומי (הוראת מדעים וטכנולוגיה), בית יציב (מקצועות היהדות, הרוח והחברה)
- מכללות אקדמיות לחינוך ומוסדות אקדמיים, המוכרים ומפוקחים ע"י המל"ג. יש לקבל אישור מיוחד מהמפקח על ההשתלמויות במחוז טרם הרישום לקורס.
- קורסים של ארגוני המורים המאושרים לאופק חדש.
- מבצעים פדגוגיים – מוסדות שעברו מרכז ואושרו להפעלת השתלמויות לעובדי הוראה – יוכרו רק קורסים מוגדרים שאושרו מראש ע"י המשרד
לימודים לתארים, תעודות ופרסומים
קבלת תעודת זכאות לתואר שני/ שלישי מזכה ב-עד 120 שעות לפיתוח מקצועי למורים / עד 140 שעות לפיתוח מקצועי לסגנים ולמנהלים. השעות נצברות לקידום בדרגה.
השעות בגין התואר יאושרו בהתאם לשנתיים האחרונות בהן סיים עובד ההוראה את לימודי התואר.
התנאים להכרה בשעות:
- התואר הינו ממוסד אקדמי מוכר ומפוקח על ידי המל"ג
- התואר הינו במקצועות החינוך וההוראה הנלמדים בבתי הספר
עובד הוראה שברשותו תעודת אקוויוולנט, במידה וילמד לתואר ראשון מוכר ע"י המל"ג, יהיה זכאי להכרה בשעות פיתוח מקצועי כמפורט לגבי לימודי תואר שני ושלישי.
פרסומים יוכרו ל-60 שעות לפיתוח מקצועי לצורך קידום פעם אחת בדרגה (או בחצי דרגה). לאישור השעות יש להגיש בקשה לועדת פרסומים במטה כ"א בהוראה.
עובד הוראה הלומד לתעודת הוראה בעת היותו ב"אופק חדש", יוכרו לו 60 שעות לפיתוח מקצועי עם הצגת הזכאות לתעודה.
לימודי הרחבת הסמכה שנמשכים שנתיים ויותר והיקפם לפחות 240 שעות, יוכרו לעובד הוראה בהיקף של 120 שעות לכל תוכנית עם סיום כל מסלול הלימודים אם עמדו בכל דרישות הקורס.
להלן התכניות: מדידה והערכה, מדע וטכנולוגיה, חט"ב, פיסיקה בחט"ב, כימיה בחט"ב, תרבות יהודית ישראלית, מתמטיקה למורי 5 יח"ל, אנגלית, כימיה.
התפתחות מקצועית בשנת שבתון
בחירת השתלמויות היא על פי תקנון הקרן
עובד הוראה, המתקדם לדרגות 2 – 6, הנמצא בשנת שבתון יוכל ללמוד עד 180 שעות לפיתוח מקצועי.
עובד הוראה המתקדם לדרגות 7 – 9 הנמצא בשנת שבתון / סגן מנהל ראשון/ מנהל יוכל ללמוד עד 210 שעות לפיתוח מקצועי
הקורסים יהיו מתוך המסלולים הבאים:
- השתתפות בקורסים מתוך מתווה התוכניות להתפתחות מקצועית של משרד החינוך בתיאום מנהל בית הספר.
- לימודים במוסדות המוכרים ע"י המל"ג (אוניברסיטאות ומכללות לחינוך).
הלימודים יהיה מתוך מסלולים ללימודי תואר בהלימה לעבודתו החינוכית של עובד ההוראה.
עובד ההוראה לא חייב להיות תלמיד מן המניין לתואר.
- קורסים במוסדות של המל"ג אשר קבלו מראש אישור של המפקח המחוזי להתפתחות מקצועית, והינם תואמים למתווה.
- קורסים נבחרים שאושרו לארגוני המורים, שקבלו הכרת משרד החינוך ל"אופק חדש".
- עובד הוראה בשנת שבתון הלומד בישיבה, יוכל ללמוד עד 60 שעות לימודי ישיבה
- לימודי תעודה בשנת שבתון – בקשות ללימודי תעודה יש להגיש 45 יום מראש בצירוף סילבוס למפקח על הפיתוח המקצועי במחוז. היקף השעות שיאושר יהיה בהתאם לנושא הקורס. על הלימודים להיות בעלי זיקה לתחומי החינוך וההוראה, במוסדות שאושרו לכך ע"י המל"ג.
מסך השעות שנלמדו בשנת השבתון ניתן להעביר רק 90 / 105 שעות במעבר מדרגה לדרגה (בהתאם לדרגה)
עובד הוראה הנמצא בחצי שנת שבתון, יוכל ללמוד עד 90/ 105 שעות בשנת השבתון.
מידע חשוב נוסף
- מתמחים יכולים לצבור 30 שעות לקידום בדרגה במסגרת השתלמות בית-ספרית במהלך שנת ההתמחות. בשנה זו עליהם להשתלם בסדנת סטאז' אשר לא מוכרת לקידום בדרגה.
- מורה בשנה ראשונה מחוייב ללמוד ב"סדנת תמיכה למורים מתחילים באופק חדש", במכללה להכשרת עובדי הוראה. סדנה זו תוכר ל-30 שעות לצורך פיתוח מקצועי וקידום בדרגה.
- השתלמות מוסדית, שאינה מוכרת לקידום מקצועי, תתקיים אך ורק במהלך שעות השהייה המוקצות לישיבות.
- עיקרון הרצף – החל משנת הלימודים תשע"ד, עובד ההוראה יכול לבחור בהיקף השעות שירצה ללמוד בכל שנה מתוך סך השעות הנדרשות לקידום בדרגה. השעות תבחרנה מהמתווה שמפרסם אגף א' לפיתוח מקצועי וכל זאת בתנאי שילמד בכל שנה 30 שעות לפחות.
עם זאת, עובד הוראה יהיה פטור מעקרון הרצף שלוש פעמים לאורך שנות עבודתו בהוראה. ניתן לממש את הפטור משנת לימודים אחת לדרגה החל מדרגה 3, ולא יותר משלוש פעמים בכל תקופת עבודתו של עובד ההוראה.
חובה על המורה לוודא, טרם הרישום לקורס, שהקורס מוכר לקידום על פי מתווה "אופק חדש". במקרה של ספק יש לקבל אישור בכתב מהמפקח על ההשתלמויות על ההכרה בקורס ל"אופק חדש" לפני ההרשמה לקורס.
גמולי תפקיד
גמול כספי
מורה, הממלא תפקיד (נע"ת- נוסף על תפקידו), מקבל גמול תפקיד כתוספת אחוזית משכרו המשולב החדש לפי הפרוט כלהלן:
[ 1 ] מחנך כיתה: 10% מהשכר המשולב
[ 2 ] מחנך כיתה א': %11.5 מהשכר המשולב;
[ 3 ] מורה לחינוך מיוחד בבית ספר יסודי או בחטיבת ביניים: %8.5, או 14% מהשכר המשולב,לפי כללי הזכאות שהיו קיימים ערב חתימת הסכם זה;
[ 4 ] מורה משלב/ת: 5.5% או 9% מהשכר המשולב, לפי כללי הזכאות שהיו קיימים ערב חתימת הסכם זה;
[ 5 ] רכז מקצוע: בבית ספר יסודי – 6% מהשכר המשולב;
בחטיבת ביניים – 8% מהשכר המשולב
[ 6 ] רכז זהירות בדרכים (ז.ה.ב.): 6% מהשכר המשולב;
[ 7 ] רכז בטחון: 6% מהשכר המשולב;
[ 8 ] רכז חינוך חברתי: בבית ספר יסודי – 6% מהשכר המשולב;
בחטיבת ביניים – 10% מהשכר המשולב;
[ 9 ] רכז שכבה: בשכבה בה יש יותר מ-4 כיתות – 6% מהשכר המשולב;
בשכבה בה יש עד 4 כיתות – 7% מהשכר המשולב;
[ 10 ] רכז מעבדה: 3% מהשכר המשולב;
[ 11 ] רכז הערכה ומדידה: 6% מהשכר המשולב;
[12] רב בית הספר: גמול חינוך כיתה בגובה 10%
[13] רכז טיולים : 6% מהשכר המשולב
[14] רכז תקשוב: בבית ספר יסודי – 6%; בחטיבת הביניים 8% מהשכר המשולב
[15] רכז לקויות למידה – 4% מהשכר המשולב
[16] רכז מניעת סמים ואלכוהול (חט"ב)– 6% מהשכר המשולב
[17] רכז השתלבות ואוכלוסיות מיוחדות – 6% מהשכר המשולב
[18] מדריך תפקודי למידה (מת"ל) חט"ב – 6% מהשכר המשולב
[19] מורה חונך – 2.4% מהשכר המשולב עבור כל מתמחה עד שלושה מתמחים לחונך
[20] רכז פדגוגי – 6% מהשכר המשולב
[21] יועץ בעל רישיון זמני – 8% מהשכר המשולב
[22] יועץ בעל רישיון קבוע – 12% מהשכר המשולב
[23] סגן מנהל שני ואילך– 13% מהשכר המשולב
[24]מנהל חטיבה צעירה – 13% מהשכר המשולב
כל גמולי התפקיד מחושבים לפי משרה מלאה למעט גמול מורה לחינוך מיוחד ומורה שילוב. לאלה יחושב הגמול לפי שעות ההוראה הפרונטאליות בכיתה לחינוך מיוחד מתוך כלל שעות ההוראה הפרונטאליות שלהם.
- ניתן למנות עובד הוראה לתפקיד אך ורק בהיותו מוסמך להוראה, רק אם הוא מועסק לפחות שליש משרה בהוראה פרונטלית ורק אם הוא מסגל בית הספר. יש תפקידים אשר לגביהם דרישת ההעסקה המינימלית הינה גבוהה יותר.
- מנהל בי"ס לא יכול לקבל גמול תפקיד.
- סגן מנהל ראשון יכול לשמש כמחנך כיתה בלבד.
- עובד הוראה, שאינו סגן ראשון או מנהל, יכול לקבל שני גמולי תפקיד לכל היותר.
- לסגן שני ומעלה – גמול הסגנות ייחשב לאחד משני גמולי התפקיד אשר יוכל לקבל
שעות תפקיד למורים בעלי תפקידים (רכז שכבה, רכז חינוך חברתי ורכז מקצוע) בחטיבות הביניים ובכיתות ז', ח' ו-ט' בבית ספר יסודי
למורים בחטיבות הביניים, הממלאים תפקידים כמפורט להלן, יוקצו שעות למילוי תפקידיהם בין כותלי בית הספר כלהלן:
רכז שכבה –
התנאים לקבלת גמול ריכוז שכבה ושעות תפקיד הם: עבודה בהיקף של 100% משרה ומינימום 4 כיתות בשכבה.
התגמול ניתן גם באחוזים וגם בשעות לפי המפתח הבא: 0.5 שעה פרונטליתX מספר הכיתות בשכבה ו- 0.5 שעה פרטנית X מספר הכיתות בשכבה במצטבר.
לא ניתן לקבל יותר מ-6 שעות שבועיות למילוי התפקיד.
רכז חינוך חברתי
יקבל את שעות התפקיד כדלהלן:
0.4 שעה פרונטאלית X מספר הכיתות בחטיבה.
רכז מקצוע
לכל רכז מקצוע ניתנת שעת תפקיד אחת למילוי התפקיד מתוך סל שעות שיוקצה לכל רכזי המקצוע יחד. שעת התפקיד תבוא במקום שעת הוראה פרונטאלית.
לרכז מקצוע בחטיבת ביניים צמודה (בבי"ס שש-שנתי) המלמד גם בחטיבה העליונה, השעות הפרונטאליות בחטיבה העליונה יילקחו בחשבון לצורך עמידה במגבלת המינימום של השעות הפרונטאליות שבהן הוא מחוייב.
מבנה שבוע עבודה ושעות עבודה
מבנה שבוע עבודה למורות (לא אימהות)
מבנה שבוע העבודה (במשרה מלאה – 100%)
למורה בבית ספר יסודי ולגננת בחטיבה הצעירה (חט"צ)
26 שעות פרונטליות, 5 שעות פרטניות, 5 שעות שהייה – 36 שעות
למורה בחטיבת הביניים
23 שעות פרונטליות, 4 שעות פרטניות, 9 שעות שהייה – 36 שעות
למורה שילוב ולעובד הוראה בתפקיד פרא-רפואי בבית ספר יסודי
26 שעות פרונטליות, 3 שעות פרטניות, 7 שעות שהייה – 36 שעות
למורה שילוב ולעובד הוראה בתפקיד פרא-רפואי בחטיבת הביניים
23 שעות פרונטליות, 2 שעות פרטניות, 11 שעות שהייה – 36 שעות
למורה שילוב/ עובד הוראה פרא-רפואי – זמן המעבר מבי"ס לבי"ס ייחשב לזמן שהיה.
מבנה שבוע העבודה של מורה, המועסק בחלקיות משרה, מופיע בטבלאות שבוע העבודה :
מבנה שבוע העבודה למורות אימהות:
מורה אם / גננת אם בחט"צ, העובדת בהיקף כולל של 79% / 80% משרה ומעלה, זכאית להפחתת שעה מהשעות הפרונטליות ושעה משעות השהיה.
טבלאות שבוע העבודה למורות אימהות –
מבנה שבוע עבודה לאחר חופשת לידה ("שעות הנקה")
מורה / גננת חט"צ לאחר חופשת לידה, אשר היקף העסקתה הינו 90% משרה ומעלה, זכאית, במשך ארבעה חודשים ממועד תום חופשת הלידה על פי חוק ( 14 – 26 שבועות), להפחתה של 4 שעות שבועות מבלי שיופחת שכרה או היקף משרתה בשל כך.
מבנה שבוע עבודה למורים מגיל 50 ומעלה
מורה קיים מגיל 50 ומעלה (בהיקפי משרה גבוהים) זכאי להפחתה של 2 שעות מהשעות הפרונטאליות.
מורה קיים מגיל 55 ומעלה זכאי (בהיקפי משרה גבוהים) להפחתה של 4 שעות עבודה – 3 שעות פרונטאליות ושעה אחת פרטנית. דין גננת בחט"צ כדין מורה.
בהיקפי משרה נמוכים יותר, ישנה הפחתה יחסית לפי טבלאות מבנה שבוע העבודה של מורים בבית ספר יסודי ובחטיבת הביניים
מורה חדש מגיל 50 ומעלה זכאי להפחתת 2 שעות .
שעות פרטניות
מורה במשרה מלאה בבי"ס יסודי יעבוד באופן פרטני 5 שעות שבועיות ובחט"ב 4 שעות שבועיות.
בשעה פרטנית יש לעבוד עם קבוצת תלמידים המונה עד 5 ילדים – בחינוך הרגיל.
בשעה פרטנית יש לעבוד עם קבוצת תלמידים המונה עד 3 ילדים – בחינוך המיוחד.
ניתן לשבץ שעה פרטנית בשעות רוחב, שבהן כלל תלמידי הכיתה מפוצלים לשיעורים פרטניים.
כמו כן מורה אם ומורים בבתי ספר הפועלים לפי חוק יוח"א חמישה ימים בשבוע, יוכלו ללמד שעות פרטניות כשעות רוחב (מורה אם תוכל ללמד 2 שעות מתוך 5 השעות הפרטניות כשעות רוחב).
במקרה בו השעה הפרטנית ניתנת כשעת רוחב, חובה שהשיעור הפרטני יינתן באותו תחום הדעת הנלמד באותה השעה בכיתה.
אין לבצע שעת מילוי מקום בשעה פרטנית.
שעות ניהול כיתה
2 מתוך השעות הפרטניות יקדיש מחנך הכתה לניהול כתתו עם תלמידים או ללא תלמידים על פי שיקול דעתו הבלעדי.
שעות שהייה
משך שעת שהייה זהה לשעה פרטנית ולשעה פרונטאלית.
שעות השהייה מיועדות ל:
- לישיבות עם מנהל בית הספר ו/או לישיבות צוותים מקצועיים יוקדשו עד שעתיים משעות השהייה (בבית הספר היסודי) ועד 4 שעות משעות השהייה (בחטיבת הביניים).
- הכנת חומרי למידה ולתכנון הוראה.
- מפגשים פרטניים עם ההורים.
- בדיקת עבודות ומבחנים.
שעת שהיה משמשת גם למילוי התפקיד של ממונה שכבה.
- אין לכפות על מורה שעת מילוי מקום על חשבון שעת שהייה .
- מנהל בית הספר לא יחרוג מהשעות המיועדות לישיבה.
- לא ניתן לקיים השתלמות מוסדית המוכרת לפיתוח המקצועי על חשבון שעות שהייה.
פעילות בית ספרית
עובד הוראה יכול לנצל עד 18 שעות בכל מחצית שנת לימודים לפעילויות כלהלן ולקבל עבורן תשלום נוסף:
- אסיפה בית ספרית כללית (עד 4 שעות במחצית)
- אסיפת הורים וילדים (עד 8 שעות במחצית)
- מסיבה נושאית , מסיבת סיום וכד' (עד 6 שעות במחצית)
- עובד הוראה המבצע פעילות בית ספרית ביום החופשי יהיה זכאי לתמורה.
- אין להעביר שעות פעילות בית ספרית ממחצית למחצית.
- אין לדווח על מספר שעות קטן מזה שבוצע בפועל על ידי המורה.
- אין לבצע על חשבון השעות הנוספות ישיבות פדגוגיות או פעילויות אחרות מאלו המפורטות בהסכם.
- אין לדרוש ממורה לבצע יותר מ-18 שעות פעילות בית ספרית במחצית שנת לימודים אחת.
פעילויות נוספות
מנהל יכול לבקש ממורה לבצע מטלות בבי"ס במסגרת תפקידיו (לפי המפורט בחוזר מנכ"ל) מעבר לשעות עבודתו. שעות בהן מתבצעת פעילות זו יתקזזו משעות שהייה של המורה באותו חודש.
פיזור יחידת העבודה
מורה במשרה מלאה יעבוד 5 ימים בשבוע.
בבית ספר בו עבדו 5 ימים בשבוע בלבד, ניתן לרכז משרה מלאה ב-4 ימים בהסכמת המנהל.
פיזור ימי עבודה למורה המועסק בחלקיות משרה:
85% – 100% ב-5 ימים.
70% – 84% ב-4 ימים.
50% – 69% ב-3 ימים.
- אין לשלב במערכת "חלונות" ו "דלתות".
- אין לקיים כל פעילות לאחר שעות העבודה הרגילות, שאינה מתוגמלת כשעות פעילות בית ספרית ("שעות נוספות").
שעון נוכחות
- מורים יכולים להחתים כרטיס נוכחות רק מהשעה 07:45.
- מנהל וסגן מנהל ראשון יכולים להחתים כרטיס נוכחות החל מהשעה 07:00.
- שעות העבודה של עובד ההוראה ייספרו על פי מערכת השעות שלו, שנקבעה על ידי הנהלת בית הספר.
- מספר השעות ביום העבודה נקבע על פי מערכת הצלצולים בבית הספר.
- במקרה של חריגה ממערכת השעות הקבועה ידווח המנהל על השינוי על פי הנהלים של משרד החינוך.
- לא ניתן להעביר שעות עבודה מיום אחד למשנהו, למעט שעת שהייה, שבמקומה ביצע המורה מילוי מקום (בגין שעה זו יקבל תשלום).
מילוי מקום
יש להבחין בין מורה ממלא מקום לתקופה העולה על חודש ימים – עובד לפי שעות שבועיות הכוללות שעות פרונטליות, שעות פרטניות ושעות שהיה (סעיף 13 בהסכם) לבין מורה ממלא מקום לתקופה קצרה מחודש ימים – עובד שעות פרונטליות בלבד (סעיף 29 בהסכם).
- שעת מילוי מקום תיעשה על חשבון שעת שהייה ובהסכמת המורה.
- אין לבצע שעת מילוי מקום על חשבון שעת הוראה פרטנית או פרונטלית.
העסקת עובד הוראה כממלא מקום לתקופה העולה על חודש ימים
מילוי מקום של עובד הוראה ברפורמה | מילוי מקום של עובד הוראה לא ברפורמה | |
ממלא המקום עובד במסגרת הרפורמה | מילוי המקום יהיה בתנאי הרפורמה – הרחבת משרה ב"אופק חדש" | מילוי המקום יהיה בתנאי הרפורמה – הרחבת משרה ב"אופק חדש" |
ממלא המקום אינו עובד במסגרת הרפורמה * | מילוי המקום יהיה בתנאי הרפורמה – חלק מהמשרה יהיה ב"אופק חדש" | מילוי המקום יהיה שלא בתנאי הרפורמה – הרחבת משרה ב"עולם הישן" |
ממלא המקום אינו עובד בשרות המדינה* | מילוי המקום יהיה בתנאי הרפורמה | מילוי המקום יהיה שלא בתנאי הרפורמה |
* ממלא מקום ל – 3 חדשים בלבד, אשר נעשתה לו המרת שכר ל"אופק חדש" , ישוב לעבוד בעולם הישן בתום תקופת מילוי המקום.
העסקת עובד הוראה כממלא מקום לתקופה קצרה מחודש ימים
מילוי מקום של עובד הוראה ברפורמה | מילוי מקום של עובד הוראה לא ברפורמה | |
ממלא המקום עובד במסגרת הרפורמה * | תעריף שעת מילוי מקום על פי הרפורמה | תעריף שעת מילוי מקום על פי הרפורמה |
ממלא המקום אינו עובד במסגרת הרפורמה * | תעריף שעת מילוי מקום על פי הרפורמה | תעריף שעת מילוי מקום לא על פי הרפורמה |
ממלא המקום אינו עובד בשרות המדינה * | תעריף שעת מילוי מקום שלא בתנאי הרפורמה | תעריף שעת מילוי מקום שלא על פי הרפורמה |
ממלא המקום הינו מורה חדש* | תעריף שעת מילוי מקום על פי הרפורמה | תעריף שעת מילוי מקום על פי הרפורמה |
*ממלא מקום לתקופה קצרה מחודש ימים – יעבוד רק בשעות פרונטליות
בית ספר יסודי
טבלת שבוע עבודה – היקף משרה כולל שעות גיל בבית ספר יסודי
טבלת שבוע עבודה בבית ספר יסודי בהיקפי משרה נמוכים
טבלת שבוע עבודה למורות שילוב ופרא-רפואיים בבית ספר יסודי בהיקפי משרה נמוכים
טבלת שבוע עבודה למורות שילוב ופרא רפואיים – בי"ס יסודי
בית ספר יסודי – מורה אם
טבלת שבוע עבודה למורות אימהות בבי"ס יסודי עד גיל 50
טבלת שבוע עבודה למורות אימהות בבי"ס יסודי מגיל 50 עד גיל 55
טבלת שבוע עבודה למורות אימהות בבי"ס יסודי מגיל 55 ומעלה
טבלת שבוע עבודה למורות אימהות בבי"ס יסודי מורות שילוב ופרא רפואיים עד גיל 50
טבלת שבוע עבודה למורות אימהות בבי"ס יסודי מורות שילוב ופרא רפואיים מגיל 55-50
טבלת שבוע עבודה למורות אימהות בבי"ס יסודי מורות שילוב ופרא רפואיים מגיל 55
חטיבת ביניים
טבלת שבוע עבודה, כולל שעות גיל בחטיבות ביניים
טבלת שבוע עבודה למורות שילוב ופרא רפואיים בחטיבות ביניים
טבלת שבוע עבודה בחטיבת ביניים בהיקפי משרה נמוכים
טבלת שבוע עבודה למורות שילוב ופרא רפואיים בחטיבות ביניים בהיקפי משרה נמוכה
חטיבת ביניים – מורה אם
טבלת שבוע עבודה מורה אם בחטיבת ביניים עד גיל 50
טבלת שבוע עבודה למורות אימהות בחטיבת ביניים מגיל 50 עד גיל 55
טבלת שבוע עבודה למורות אימהות בחטיבת ביניים מגיל 55 ומעלה
טבלת שבוע עבודה לאימהות בחטיבת ביניים מורות שילוב ופרא-רפואיים עד גיל 50
טבלת שבוע עבודה לאימהות בחטיבת ביניים מורות שילוב ופרא רפואי מגיל 50 -55
טבלת שבוע עבודה לאימהות בחטיבת ביניים מורות שילוב ופרא רפואי מגיל 55
מנהלים וסגני מנהלים ראשונים
קביעת רמת המורכבות של בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים
מספר כיתות מתוקננות (לאחר חישוב סופי על פי כל הפרמטרים) | רמת מורכבות |
עד 6 (כולל) | 1 |
מעל 6 ועד 9 (כולל) | 2 |
מעל 9 ועד 12 (כולל) | 3 |
מעל 12 ועד 14 (כולל) | 4 |
מעל 14 ועד 17 (כולל) | 5 |
מעל 17 ועד 20 (כולל) | 6 |
מעל 20 ועד 24 (כולל) | 7 |
מעל 24 | 8 |
- כיתות "מתוקננות" אינן כיתות "תקניות"
- בכל מקרה רמת המורכבות של בית ספר לחינוך מיוחד לא תרד מ-3.
- מספר הכיתות לצורך קביעת המורכבות כולל את כיתות גן בחט"צ.
מקדמים לחישוב המורכבות בבתי ספר יסודיים ובחטיבות ביניים –
כיתת גן (חט"צ)/ כיתה רגילה א – ו – 1
כיתה רגילה ז – ט (בבי"ס יסודי ובחט"ב – חינוך רגיל) – 1.1
כיתת חינוך מיוחד בבי"ס יסודי רגיל – 2
כיתת חינוך מיוחד בחט"ב רגילה – 2.2
כיתת חינוך מיוחד בבי"ס לחינוך מיוחד – 2 / 2.2 / 2.4 לפי סוג הלקות:
סוג הלקות | קוד במשרד החינוך | מקדם חישוב המורכבות לכל כיתה |
אוטיזם | 21 | 2.4 |
הפרעות נפשיות קשות (חולי נפש) | 28 | 2.4 |
פיגור קל רב- בעייתי | 16 | 2.2 |
פיגור בינוני רב- בעייתי | 15 | 2.2 |
פיגור בינוני מורכב | 26 | 2.2 |
פיגור קשה/עמוק/סיעודיים | 24 | 2.2 |
משותקי מוחין ובעלי נכויות
קשות רב בעייתיים |
19 | 2.2 |
חרשים /כבדי שמיעה רב-בעייתיים | 11 | 2.2 |
עיוורים/לקויי ראיה רב-בעייתיים | 12 | 2.2 |
לקויות אחרות | 2 |
בית ספר שבו יותר משלב חינוך אחד / מוסד רפואי– 1.05
קביעת רמת המורכבות במרכזי מתי"א
מדד ניהול מוסד לפי מס' כיתות מתוקננות | רמת המורכבות |
עד 240 (כולל) | 1 |
מעל 240 ועד 480 (כולל) | 2 |
מעל 480 ועד 720 (כולל) | 3 |
מעל 720 ועד 960 (כולל) | 4 |
מעל 960 ועד 1200 (כולל) | 5 |
מעל 1200 | 6 |
הנוסחה לחישוב מספר הכיתות המתוקננות במתי"א:
מספר הכיתות התקניות שהמתי"א נותנת להן שירות X {1 + (מס' הרשויות שהמתי"א נותנת להן שירות – 1) X 0.05}
קביעת רמת המורכבות במרכז טיפולי ללקויי שמיעה
מספר שעות התקן של המרכז הטיפולי
ללקויי שמיעה |
רמת המורכבות |
עד 240 (כולל) | 2 |
מעל 750 שעות ועד 1750 שעות | 3 |
מעל 1750 שעות ועד 2750 שעות | 4 |
מעל 2750 שעות | 5 |
רמת המורכבות במרכז טיפולי אשר אינו מרכז טיפולי ללקויי שמיעה תהיה 3
קביעת רמת המורכבות במרכז פסג"ה
מספר עובדי הוראה אותם משרת המרכז | רמת המורכבות |
עד 500 (כולל) | 1 |
מעל 500 ועד 1000 | 2 |
מעל 1000 ועד 1750 | 3 |
מעל 1750 ועד 2500 | 4 |
מעל 2500 ועד 3500 | 5 |
מעל 3500 | 6 |
מרכז הדרכה קטן (מרכז שיש בו מנהל בלבד) – רמת המורכבות תהיה 2
מרכז הדרכה גדול (מרכז שיש בו מנהל וסגן מנהל) – רמת המורכבות תהיה 5
קביעת רמת המורכבות באשכולות פיס עצמאיים
מס' שעות התקן של האשכול | רמת המורכבות |
עד 140 שעות (כולל) | 4 |
מעל 140 שעות ועד 280 שעות | 5 |
מעל 280 שעות | 6 |
באשכולות פיס הצמודים לחטיבת הביניים (בעלי סמל מוסד שהינו זהה לסמל המוסד של חטיבת הביניים) רמת המורכבות של אשכול הפיס תהיה על פי רמת המורכבות של חטיבת הביניים.
מבנה שבוע העבודה של מנהלים בבי"ס יסודי ובחט"ב
משרת המנהלים כוללת 40 שעות המחולקות לשעות הוראה פרונטאליות ולשעות ניהול
בהתאם לרמת המורכבות של ביה"ס כמפורט להלן:
רמת מורכבות בית הספר | שעות הוראה פרונטאליות שבועיות |
1 | 9 |
2 | 9 |
3 | 9 |
4 | 8 |
5 | 8 |
6 | 7 |
7 | 7 |
8 | 6 |
מעבר לטבלת השכר החדשה של המנהלים
מנהלים חדשים – מנהלים שמונו לתפקידם לאחר ה-1.3.14
מנהלים חדשים אשר ימונו לתפקיד לאחר מועד יישום הסכם המורכבות יעברו לטבלת השכר החדשה באופן הבא:
- אם היו מורים טרם התחילו לנהל יקבלו תוספת של 10% לשכרם כמורים ואז ישובצו כמנהלים על פי רמת המורכבות של בית הספר, לפי הטבלה החדשה.
- אם היו סגנים ראשונים טרם הניהול, יקבלו תוספת של 5% לשכרם כסגנים ואז ישובצו על פי רמת המורכבות של בית הספר, לפי הטבלה החדשה.
מנהלים קיימים – מנהלים שכיהנו בתפקידם לפני ה-1.3.14
אופן יישום ההסכם בעת המעבר
מצב א – מנהל אשר קיבל שכר נמוך מהמורכבות החדשה (הן בשל המעבר והן בשל שינוי טבלת השכר) יקבל הפרשים בהתאם לנתוני בית הספר ועל פי המורכבות החדשה כפי שהיא מוצגת בטבלת השכר החדשה, רטרואקטיבית מיום 1.3.2014
מצב ב – מנהל אשר קיבל שכר גבוה למרות שמורכבות בית הספר נמוכה (בשל ההקפאה), תעשה לו שמירת שכר מתקזזת על פי מנגנון המפורט בהסכם (שמירה זו לא תתקזז בעת עליה בדרגה אלא רק בשל עליה במורכבות). הקיזוז יהיה בגובה של 30% מהפער בין רמות המורכבות. שמירת השכר לא תתקזז עם העלייה בדרגה.
בהמשך – רמת המורכבות של בתי הספר נקבעת על פי נתוני חודש מאי בשנה הקודמת. לדוגמא – רמת המורכבות של שנת הלימודים תשע"ו תקבע לפי חודש מאי בשנת תשע"ה.
מבנה שבוע העבודה של סגני מנהלים בבי"ס יסודי ובחט"ב
משרת הסגנים כוללת 40 שעות שבועיות המחולקות לשעות הוראה פרונטאליות ולשעות ניהול בהתאם לרמת המורכבות של ביה"ס כמפורט להלן:
בבי"ס יסודי
רמת מורכבות בית הספר | שעות הוראה פרונטאליות שבועיות |
1 | 21 |
2 | 21 |
3 | 21 |
4 | 21 |
5 | 20 |
6 | 20 |
7 | 19 |
8 | 18 |
בחט"ב
רמת מורכבות בית הספר | שעות הוראה פרונטאליות שבועיות |
1 | 11 |
2 | 11 |
3 | 11 |
4 | 11 |
5 | 11 |
6 | 11 |
7 | 9 |
8 | 9 |
בבי"ס לחינוך מיוחד רב – שלבי
רמת מורכבות בית הספר | שעות הוראה פרונטאליות שבועיות |
3 | 15 |
4 | 15 |
5 | 14 |
6 | 14 |
7 | 13 |
8 | 13 |
בחווה חקלאית או במרכז ימי הנותנים שירות לתלמידים מחטיבת ביניים ולתלמידים מבתי ספר יסודיים
רמת מורכבות בית הספר | שעות הוראה פרונטאליות שבועיות |
1 | 16 |
2 | 16 |
3 | 16 |
4 | 16 |
5 | 15 |
6 | 15 |
7 | 14 |
8 | 13 |
מעבר לטבלת השכר החדשה של סגני המנהלים
סגני מנהלים שעובדים באופק חדש עם טבלת המורכבות הישנה יעברו לטבלת המורכבות החדשה באופן הבא:
תחושב רמת המורכבות החדשה של בית הספר לפי נתוני הכיתות.
סגן המנהל ישובץ עם הדרגה שלו בטבלת השכר בשורת רמת המורכבות החדשה.
מבנה שבוע העבודה של סגנים שניים ואילך
מבנה שבוע העבודה של סגן שני ואילך בבית ספר יסודי ובחטיבת ביניים יהיה כשל מורה
אקדמאי בבית הספר בו הנו מכהן. בשעות הפרטניות יעסוק הסגן בעבודה הנובעת מתפקידו כסגן.
שינוי שכר סגן ראשון/ מנהל כתוצאה משינוי רמת המורכבות של המוסד
במקרה של עליה או ירידה ברמת המורכבות של המוסד, הסגן/ המנהל זכאי לשכר הטבלאי הקובע ברמת המורכבות החדשה
מנהל אשר כיהן בתפקיד במשך שמונה שנים רצופות לפחות יהיה זכאי מדי שנה לשכר הטבלאי הגבוה מבין השניים:
- השכר על פי רמת המורכבות של המוסד
- השכר המחושב על פי ממוצע מדרג של 4 השנים האחרונות של המוסד
גננות
הצטרפות ל"אופק חדש"
גננת קיימת אקדמאית (לפי הגדרת משרד החינוך) ב"גן עצמאי" תצטרף ל"אופק חדש" בגן המשוייך ל"אופק חדש".
גננת קיימת לא אקדמאית (לפי הגדרת משרד החינוך) עם ותק לשכר של עד 27 שנים (כולל) תצטרף ל"אופק חדש" אם היא מלמדת בגן אשר נכלל באופק חדש ומתחייבת להשלמת תואר ראשון תוך ארבע שנים ממועד הצטרפותה לאופק חדש (סעיף 51 א').
גננת שלא תתחייב ללימודים לתואר ראשון, תמשיך ללמד בגן שנכנס ל"אופק חדש" ותעבוד משעה 7:55 עד 14:00 (כמו גננות שמצטרפות ל"אופק חדש"), אך שכרה ישולם על פי כללי ה"עולם הישן" ותקבל תוספת שכר על תוספת שעות העבודה.
גננת קיימת לא אקדמאית עם ותק לשכר של 28 שנים ומעלה תצטרף ל"אופק חדש" אם תלמד בגן אשר נכלל ב"אופק חדש", ללא התניה של השלמת תואר ראשון (סעיף 51 ב').
גמול ניהול למנהלות גן
(1) שיעורי גמול הניהול של מנהלות גן ישונו ברפורמה ויהיו כדלהלן:
גננת קיימת
|
גננת חדשה | שיעור הגמול
|
בעלת ותק בניהול של עד 5 שנים (כולל)
|
בדרגה 1 עד 2 | 17% |
בעלת ותק בניהול של 6 עד 10 שנים (כולל)
|
בדרגה 3 עד 4 | 20% |
בעלת ותק בניהול מעל 10 שנים
|
בדרגה 5 עד 9 | 21% |
(2) יתר הכללים בעניין גמול ניהול, לרבות כללי הזכאות לגמול, ימשיכו לחול ללא שינוי .
גננת מנהלת גן שיש לה גמול ניהול נגרר ומפסיקה להיות מנהלת גן במעבר ל"אופק חדש",
הזכאית, בחודש הקובע, לתשלום גמול ניהול נגרר או גמול ייעוץ נגרר בשכרה, תהיה זכאית, גם בהעסקה בתנאי הרפורמה, לגמול ניהול נגרר או לגמול ייעוץ נגרר (לפי העניין), המחושבים
שעות העבודה של גננות בגן (לא במסגרת חט"צ)
מנהלת גן ב"אופק חדש" עובדת בימים א'-ה' מ-7:55 עד 14:00 וביום ו' מ-7:55 עד 12:45 (בסיס משרה של מנהלת גן הוא 30.4 שעות שבועיות)
גננת אם זכאית להפחתה של יום בשבועיים (יום חופשי נוסף אחת לשבועיים). גננת שלא תממש הפחתה בשעות העבודה – תקבל תוספת של 10%.
גננת מגיל 50 עד גיל 55 יכולה זכאית להפחתת שעתיים מבסיס המשרה שלה.
גננת ותיקה מגיל 55 ומעלה זכאית להפחתת ארבע שעות מבסיס המשרה שלה
גננות, הזכאיות לשעות גיל, תוכלנה לממש את זכותן להפחתת שעות גיל בדרכים שהיו נהוגות עד כה.
גננת משלימה עובדת בימים א'-ה' מ-7:55 עד 14:00 וביום ו' מ-7:55 עד 12:45 .
גננת משלימה, העובדת 5 ימים בשבוע, תמשיך לקבל 90% מהשכר בגין העסקה במשרה מלאה (בסיס משרה של גננת משלימה הוא 33.8 שעות שבועיות).
על גננת משלימה, המועסקת בחלקיות משרה, ימשיכו לחול הכללים הקיימים בעניין חישוב שכרה והיקף משרתה.
הכללים לגבי שבוע העבודה של גננות אם וגננות עם שעות גיל חלים גם על גננות משלימות.
שעות העבודה של גננות בגן יוח"א
מנהלת גן יוח"א ב"אופק חדש" עובדת 3 ימים מלאים (מתוך הימים א'-ה') מ-7:55 עד 16:00 וביום ו' מ-7:55 עד 12:05 (בסיס משרה של מנהלת גן הוא 30.4 שעות שבועיות)
גננת אם תקבל תוספת של 10% להיקף משרתה ולא תפחית שעות עבודה.
גננת מגיל 50 עד גיל 55 תקבל תוספת של 6% להיקף משרתה ולא תפחית שעות עבודה.
גננת קיימת מגיל 55 ומעלה תקבל תוספת של 12% להיקף משרתה ולא תפחית שעות עבודה.
גננת משלימה עובדת ארבעה ימים מלאים (מהימים א'-ה') מ-7:55 עד 16:00.
בסיס משרתה של גננת משלימה הוא 33.8 שעות שבועיות.
הכללים לגבי התוספת להיקף המשרה של גננות אם וגננות עם שעות גיל ביוח"א חלים גם על גננות משלימות.
שעות העבודה של גננות בגן חינוך מיוחד
בגני חינוך מיוחד, שסיימו את יום הלימודים בשעה 13:20, יום הלימודים יחל בשעה 7:55 ויסתיים ב-14:00 (הגננת תעבוד מ-7:55 עד 14:00)
בגני חינוך מיוחד, שסיימו את יום הלימודים בשעה 14:30, יום הלימודים יחל בשעה 7:55 ויסתיים ב-15:10 (הגננת תעבוד מ-7:55 עד 15:10).
בגני חינוך מיוחד שסיימו את יום הלימודים בשעה 16:00 או 16:45, יום הלימודים לא יוארך, הגננות תוספנה ארבעים דקות לאורך היום בחפיפה.
בסיס המשרה של מנהלת גן הוא 30.4 שעות שבועיות.
גננת אם תקבל תוספת של 10% להיקף משרתה .
בסיס המשרה של מנהלת גן מגיל 50 עד גיל 55 הוא 28.4 שעות שבועיות.
בסיס המשרה של גננת משלימה הוא 33.8 שעות שבועיות.
בסיס המשרה של גננת משלימה מגיל 50 עד גיל 55 הוא 31.8 שעות שבועיות.
בסיס המשרה של גננת משלימה קיימת מגיל 55 ומעלה הוא 29.8 שעות שבועיות.
הכללים לגבי התוספת להיקף המשרה של גננות אם חלה גם על גננות משלימות
שעות פעילות גן
גננת המועסקת בתנאי אופק חדש, תהיה זכאית לתשלום תמורה עבור ביצוע פעילויות גן בשיעור של 125% כפול ערך שעה.
שעות פעילות גן יוקצו לגננות בהתאם לצרכי הגן, ולא יותר מ-18 שעות בכל מחצית שנת לימודים.
פעילויות גן כוללות:
- ישיבות צוות
- אסיפת הורים וילדים פרטנית
- פעילות לאחר שעות הגן
ביצוע שעות פעילות גן יהיה בהתאם לתוכנית עבודה שתוכן ע"י הגננת בתחילת כל מחצית של שנת לימודים ושתאושר על ידי המפקחת על הגן.
גננת המבצעת פעילות גן ביום החופשי שלה, תהא זכאית לתמורה בשיעור 125% כפול ערך שעה.
תשלום התמורה עבור ביצוע שעות פעילות גן מותנה בדיווח הגננת על ביצוע השעות ובאישור המפקחת על הגן לתוכנית העבודה בשעות פעילות הגן.
חגיגות בגן
הלימודים בגן, יסתיימו בשעה הרגילה, גם בימים בהן מתקיימות מסיבות, פרט למסיבת פורים בבוקר (ללא הורים). ביום זה יסתיימו הלימודים בשעה 12:00
בגנים שאינם באופק חדש, ההסכמים הישנים תקפים.
שעות עבודה של מנהלות אשכולות גנים (כולל מנהלות אשכולות גנים בחינוך המיוחד)
מנהלות אשכולות גנים יועסקו במשרה מלאה בת 34 שעות שבועיות.
לא תתאפשר העסקת מנהלות אשכולות גנים בחלקיות משרה והן לא תוכלנה לעבוד גם בתפקידי הדרכה באשכול מעבר לניהול האשכול.
שבוע העבודה של מנהלות אשכולות גנים יהיה כדלהלן –
מספר גנים באשכול | שעות פרונטאליות
ו/ או שעות הדרכה/ העשרה עם ילדי הגן |
שעות לניהול האשכול | סה"כ |
4 | 26 | 8 | 34 |
5 | 24 | 10 | 34 |
6 | 22 | 12 | 34 |
7 | 20 | 14 | 34 |
8 | 18 | 16 | 34 |
9 | 16 | 18 | 34 |
10 | 14 | 20 | 34 |
גמולים באשכול גנים
מנהלת אשכולות גנים מקבלת גמול ניהול בשיעור של 13% מהשכר המשולב.
גננות באשכול גנים זכאיות לגמול חינוך כיתה.
שעות העבודה של גננות בחט"צ
גננות בחט"צ עובדות לפי מבנה שבוע העבודה של מורים בבי"ס יסודי באופק חדש:
26 שעות פרונטאליות, 5 שעות פרטניות ו-5 שעות שהייה למשרה מלאה.
כלל ילדי הגן ילמדו בימים א' – ה' עד שעה 14:00 וביום ו' עד 12:45
הכללים לגבי גננת-אם בחט"צ זהים לתנאים של מורה-אם בבי"ס יסודי -גננת אם זכאית להפחתת שעות (אם היא עובדת בהיקף כולל של 79% משרה ומעלה ) על-פי טבלאות מבנה שבוע העבודה של מורות אם בבי"ס יסודי.
גננת חט"צ מגיל 50 ומעלה זכאית להפחתה של 2 שעות משעות הפרונטאליות וגננת מגיל 55 ומעלה זכאית להפחתה של 3 שעות מהשעות הפרונטאליות ושעה אחת מהשעות הפרטניות בהיקפי משרה גבוהים. בהיקפי משרה נמוכים יותר ישנה הפחתה יחסית לפי טבלת מבנה שבוע העבודה של מורים בבי"ס יסודי.
שעות העבודה של מורות שילוב/ עובדות פרא-רפואיות בגנים באופק חדש
גננות שילוב/ עובדות פרא-רפואיות משובצות במתי"אות ולא בגני הילדים ומועסקות כמו מורות שילוב. זמן הנסיעות במעבר מבית ספר לבית ספר או מגן לגן הוא על חשבון שעות השהייה ולא מוריד מכמות השעות הפרונטאליות והפרטניות שעליהן לבצע.
יום העבודה של גננות שילוב ועובדי הוראה ממקצועות הבריאות (לגבי שעות פרונטאליות, פרטניות ושהייה) בגן הילדים, יהיה עפ"י מתכונת של "שעון צלצולים וירטואלי" (מערכת השעורים וההפסקות), באופן דומה לעובדי הוראה בבית הספר, באופן הבא:
שעה ראשונה | 8:00-8:50 |
שעה שניה | 8:50-9:40 |
הפסקה | 9:40-10:10 |
שעה שלישית | 10:10-10:55 |
הפסקה | 10:55-11:05 |
שעה רביעית | 11:05-11:50 |
הפסקה | 11:50-12:00 |
שעה חמישית | 12:00-12:45 |
שעה שישית | 12:45-13:30 |
הפסקה | 13:30-13:40 |
שעה שביעית | 13:40-14:25 |
שעה שמינית | 14:25-15:10 |
הפסקה | 15:10-15:15 |
שעה תשיעית | 15:15-16:00 |
שעה עשירית | 16:00-16:45 |
הערות–
- לא ניתן לחבר את השיעורים ביניהם ברצף ללא הפסקות, להוציא את אלה המצוינים בטבלה שלעיל, והחריגים המצוינים בסעיפים ב' ו- ג' שלהלן.
- במקרה בו גננת השילוב/ עו"ה ממקצועות הבריאות עובדים באותו היום בגן הילדים למשך שעה אחת בלבד, שעה זו תהיה בת 50 דקות בלבד, ללא חובה לשהות לאחריה בגן.
פיתוח מקצועי של גננות ב"אופק חדש"
כלל הגננות מחוייבות בפיתוח מקצועי בהיקף של 30 שעות שנתיות במסגרת האשכול במרחב הגיאוגרפי בהובלת הגננת המובילה. חובת השתתפות חלה על כלל הגננות, למעט גננות הלומדות לתואר שני.
גננות מתמחות מחוייבות בהשתתפות במפגשי אשכול בהיקף של 30 שעות שיוכרו לבם לגמול.
גננות מובילות ישתתפו בפיתוח מקצועי בהיקף של 30 שעות שנתיות. השתתפות הגננת המובילה בקורס זה היא חובה, ומטרתו לקדם תהליכי פיתוח מקצועי מועילים, הנותנים מענה וכלים יישומיים לעבודתן באשכולות.
מדריכות ישתתפו בפיתוח מקצועי בהיקף של 30 שעות שנתיות. השתתפות המדריכה בקורס זה היא חובה, ומטרתה לקדם תהליכי פיתוח מקצועי מועילים, הנותנים מענה וכלים יישומיים לעבודתן.
כל גננת רשאית להשתתף בקורסים נוספים של פיתוח מקצועי המתקיימים במרכזי הפסג"ה, בהתאם לבחירת הגננת ובהלימה לצרכיה המקצועיים, ובחינתם מול הפיקוח.
גננות המתקדמות לדרגות 2 -3, נדרשות ללמוד 120 שעות לקידום בדרגה.
גננות, המתקדמות לדרגות 4 – 6, נדרשות ללמוד 180 שעות לקידום בדרגה.
גננות המתקדמות לדרגות 7 – 9, נדרשות ללמוד 210 שעות לקידום בדרגה.
המפקחות על גני הילדים במחוזות יתוו את תהליכי הפיתוח המקצועי של הגננות.
המתווה לפיתוח מקצועי של גננות חט"צ יהיה כשל מורות ב"אופק חדש" בתיאום עם מנהל/ת בית הספר והמפקח/ת.
חינוך מיוחד (כולל מורי שילוב ופרא-רפואיים)
מבנה שבוע העבודה של מורה לחינוך מיוחד בבי"ס יסודי ובחט"ב
מבנה שבוע העבודה של מורה לחינוך מיוחד יהיה כשל מורה בחינוך הרגיל :
בביה"ס היסודי – 26 שעות פרונטאליות, 5 שעות פרטניות ו-5 שעות שהייה (למשרה מלאה)
בחט"ב ובכיתות ז' – י"ב- 23 שעות פרונטאליות, 4 שעות פרטניות ו-9 שעות שהייה (למשרה מלאה)
בשעות הפרטניות מורה לחינוך מיוחד ילמד עד שלושה תלמידים.
מבנה שבוע העבודה של מורי שילוב ומורים פרא-רפואיים
למורי שילוב ולעובדים פרא-רפואיים בבתי ספר יסודיים ובחטיבות הביניים מבנה שבוע עבודה שונה מזה של מורים אחרים (כולל מורי חינוך מיוחד שאינם מורי שילוב):
בבי"ס יסודי: 26 שעות פרונטאליות, 3 שעות פרטניות ו-7 שעות שהייה (למשרה מלאה)
בחט"ב: 23 שעות פרונטאליות, 2 שעות פרטניות ו-11 שעות שהייה (למשרה מלאה)
בשעות הפרטניות מורת שילוב תלמד עד שלושה תלמידים מתלמידי השילוב שלה.
גמול חינוך כיתה למורה שילוב
א. מורה או סגן ראשון שהועסק במסגרת שעות מתי"א בשנה טרם המעבר לרפורמה, וקיבל גמול חינוך, יוכל להמשיך לקבל גמול חינוך במעבר לרפורמה, כל עוד מועסק ברצף בשעות מתי"א.
ב. במידה ועובד הוראה כאמור בסעיף א' חדל מהעסקתו במתי"א כמורה שילוב, לשנת לימודים אחת או יותר, ולאחר מכן חזר להיות מועסק במסגרת המתי"א כמורה שילוב, לא יהיה זכאי לגמול חינוך. למען הסר ספק, חל"ת של מעל שנה ייחשב הפסקה לעניין זה. לעומת זאת, שנת שבתון או חל"ת של עד שנת לימודים שלמה אחת לא ייחשב הפסקה לעניין זה.
- על אף האמור בסעיף ב, מורה שחדל מהעסקתו במתי"א לשנת לימודים אחת או יותר (למעט שנת שבתון או שנת חל"ת) והיה זכאי לגמול מחנך כיתה במשכורתו, ייחשב לעניין סעיף זה בלבד, כמועסק ברצף בשעות מתי"א.
ד. גמול החינוך ניתן בעולם הישן עבור העסקה בשעות מתי"א של 1/3 משרה ומעלה. ברפורמה, זכאות לגמול חינוך למורה או לסגן ראשון כאמור בסעיף א', תהיה עבודה של מינימום 9 שעות למורה או לסגן ראשון המועסק בבית ספר יסודי ועבודה של מינימום 8 שעות למורה או לסגן ראשון המועסק בחטיבת ביניים.
ה. מורה או סגן ראשון, קיים או חדש, אשר יתחיל להיות מועסק במסגרת שעות מתי"א, לרבות מורה שהועסק בעבר במסגרת שעות מתי"א וההעסקה במסגרת זו הופסקה, לא יהיה זכאי לגמול חינוך אלא בהתאם לכללים האחרים הקיימים לעניין זכאות לגמול חינוך.
ו. המרה מחודשת לעובדי ההוראה המפורטים בסעיף א' לעיל על פי סטאטוס מחנך.
מבנה שבוע העבודה של מורות שילוב ועובדים פרא-רפואיים בגנים
יום העבודה של גננות שילוב ועובדי הוראה ממקצועות הבריאות (לגבי שעות פרונטאליות, פרטניות ושהייה) בגן הילדים, יהיה עפ"י מתכונת של "שעון צלצולים וירטואלי" (מערכת השעורים וההפסקות), באופן דומה לעובדי הוראה בבית הספר, באופן הבא:
שעה ראשונה | 8:00-8:50 |
שעה שניה | 8:50-9:40 |
הפסקה | 9:40-10:10 |
שעה שלישית | 10:10-10:55 |
הפסקה | 10:55-11:05 |
שעה רביעית | 11:05-11:50 |
הפסקה | 11:50-12:00 |
שעה חמישית | 12:00-12:45 |
שעה שישית | 12:45-13:30 |
הפסקה | 13:30-13:40 |
שעה שביעית | 13:40-14:25 |
שעה שמינית | 14:25-15:10 |
הפסקה | 15:10-15:15 |
שעה תשיעית | 15:15-16:00 |
שעה עשירית | 16:00-16:45 |
הערות–
- לא ניתן לחבר את השיעורים ביניהם ברצף ללא הפסקות, להוציא את אלה המצוינים בטבלה שלעיל, והחריגים המצוינים בסעיפים ב' ו- ג' שלהלן.
- במקרה בו גננת השילוב/ עו"ה ממקצועות הבריאות עובדים באותו היום בגן הילדים למשך שעה אחת בלבד, שעה זו תהיה בת 50 דקות בלבד, ללא חובה לשהות לאחריה בגן.
- במקרה בו גננת השילוב/ עו"ה ממקצועות הבריאות עובדים באותו היום בגן הילדים למשך שעתיים בלבד, הגננת/ עו"ה ממקצועות הבריאות יוכלו לבחור לקיים שעתיים של 50 דקות כל אחת, ברצף, ללא הפסקה ביניהן, בכפוף לצרכיהם של הילדים ולצרכי הגן. לאחר שעתיים אלו הגננת/ עו"ה ממקצועות הבריאות אינם מחויבים להמשיך ולשהות בגן.
- במקרה בו גננת השילוב/ עו"ה ממקצועות הבריאות עובדים באותו היום בגן הילדים למשך שלוש שעות ויותר- הם מחויבים בעבודה עפ"י לוח הצלצולים הווירטואלי שלעיל וסעיפים ב' וג' לא יחולו עליהם.
יועצים חינוכיים ב "אופק חדש"
מבנה שבוע עבודה
מבנה שבוע העבודה של היועץ החינוכי הוא כשל מבנה שבוע העבודה של המורים: שעות פרונטאליות (שעות תקן), שעות פרטניות ושעות שהיה (לפי טבלת שבוע עבודה) עם ההבדלים הבאים:
א. השעות הפרונטאליות לפי היקף המשרה יחולקו לשעות הוראה פרונטאליות ולשעות ייעוץ בהתאם לקביעת מנהל בית הספר.
ב. השעות הפרטניות יהיו שעות ייעוץ (לא הוראה)
ג. שעות השהיה של היועץ ישמשו גם לצורך מילוי תפקידו כיועץ.
יועץ חינוכי יידרש לעבוד לא פחות משישית משרתו (כלומר – 6 מתוך 36 שעות ליועץ חינוכי במשרה מלאה) בהוראה פרונטאלית ובכל אופן לא פחות מ-4 שעות פרונטאליות לכל שיעור משרה.
גמול ייעוץ
יועץ חינוכי, המועסק בלפחות 7 שעות ייעוץ יהיה זכאי לגמול ייעוץ כמפורט להלן:
- השיעור המרבי של גמול ייעוץ ליועץ חינוכי בעל רישיון זמני בייעוץ יהיה 8%
- השיעור המרבי של גמול ייעוץ ליועץ חינוכי בעל רישיון קבוע בייעוץ יהיה 12%
מורי של"ח
מורי של"ח , הן בחטיבת הביניים והן בחטיבה העליונה, מועסקים על ידי משרד החינוך ויעבדו במסגרת רפורמת אופק חדש.
עובדים, אשר בנוסף להעסקתם כמורי של"ח, מועסקים בשירות המדינה בדירוג עובדי הוראה שלא כמורי של"ח, יחול הסכם זה רק לגבי חלק המשרה, שבו הם מועסקים כמורי של"ח. יישום הוראות ההסכם יעשה באופן יחסי לחלקיות המשרה, שבה כל אחד מהם מועסק כמורה של"ח.
שכר
למורי של"ח שטרם הועסקו באופק חדש, תבוצע המרת השכר לאופק חדש לפי כללי ההמרה, עם מקדם המרה של חט"ב.
למורי של"ח, שהועסקו כבר באופק חדש, לא תבוצע המרת שכר מחודשת.
ניתן תשלום של 125% ערך שעה על כל יום שדה.
מבנה שבוע עבודה
מבנה שבוע העבודה למשרה מלאה של מורה של"ח יהיה כשל מורה המועסק בתנאי אופק חדש בחט"ב:
- 23 ש"ש פרונטאליות הכוללות: 18 שעות פרונטאליות של יציאה לטיולים, פעילויות שדה וימי שדה ומטלות המתחייבות מאופי התפקיד ועוד 5 שעות פרונטאליות בכיתה
- 4 שעות פרטניות – תוכן השעות הפרטניות ייקבע ע"י מנהל ביה"ס והמפקח הממונה על של"ח במחוז
- 9 שעות שהיה – בשעות השהיה מורה השל"ח יבצע פעולות הקשורות בתפקיד כגון הכנת מערכי פעילויות, ביצוע תיאומים כלל צוותיים, ארגון ותכנון משימות מחוזיות וארציות, חניכת אחראי טיול ורכזי טיול בבית הספר וכיוב"צ.
סה"כ 36 שעות.
על מורי של"ח יחולו הוראת הסכם אופק חדש לעניין פעילויות בית-ספריות ( 18 שעות נוספות למחצית). דיווח השעות של עובד ההוראה טעון אישורו של מנהל ביה"ס וכן אישורו של הממונה על מורי השל"ח במחוז.
במשרה מלאה – מורה השל"ח יעבוד חמישה ימים בשבוע גם בבתי ספר שעובדים שישה ימים.
למורה אם ניתנת הפחתה של שעה פרונטלית משעות ההוראה בכיתה והפחתה של שעת שהיה והיא תעבוד לפי טבלת שבוע העבודה של מורות אימהות בחט"ב.
מענק
ישולם מענק חד פעמי בסך 10,000 ₪. למורי של"ח, המועסקים במועד חתימת ההסכם, והועסקו במקצועות השל"ח בתקופה מה-1.9.2013 עד 31.8.2015 .
המענק יחושב באופן יחסי להיקף המשרה במקצועות השל"ח וכן לפי תקופת ההעסקה בה שולם שכרם.
מדריכים ב "אופק חדש"
תנאי הסף להעסקה של מדריכים נותרו כפי שהיו ערב החתימה על ההסכם :
- הוראה בפועל בהיקף של שליש משרה לפחות
- יום הדרכה מהווה 16.67% משרה (1/6 משרה)
- מינוי להדרכה לשנה
שכר מדריכים ב"אופק חדש"
שכרו של המורה בגין שעות הדרכה יהיה לפי אופק חדש בתוספת גמול הדרכה, שתחושב לפי השכר המשולב למשרה מלאה.
כל קידום בדרגה של עובד הוראה ב"אופק חדש", יקדם את שכרו גם בתפקיד ההדרכה.
שיעור גמול ההדרכה:
העסקה בחצי יום הדרכה (8.33% משרה) – 3%
נקבעה מסגרת חדשה של חצי יום הדרכה שתבוצע באותו מוסד חינוכי בו יועסק עובד ההוראה בתפקיד ההדרכה.
העסקה ביום הדרכה (16.67% משרה) – 6%
העסקה בשני ימי הדרכה (33.33%) – 15%
העסקה בשלושה ימי הדרכה (50%) – 17.5%
העסקה בשלושה ימי הדרכה (66.67%) – 20%
שכר מדריכים ב"עוז לתמורה" ובמכללות
מורה המלמד רק בחטיבה העליונה ומקבל שכרו לפי רפורמת "עוז לתמורה", שכרו יחושב לפי "עוז לתמורה" ומורה המלמד רק במכללה להכשרת עובדי הוראה, שכרו יחושב לפי שכר עובדי הוראה במכללות.
מדריך שעובד כמורה הן ב"אופק חדש" והן ב"עוז לתמורה", שכרו כמדריך יחושב לפי "אופק חדש".
התגמול על תפקיד ההדרכה הוא פנסיוני בהתאם לכללים – עבודה במהלך שנתיים אחרונות לפני הפרישה. החישוב הוא לפי הגמול בשנה האחרונה. התגמול מוכר לצורכי הפרשות לקרן ההשתלמות.